Gisteren na het versturen van de mail waarin we vroegen om tips, maar ook buiten de mail om in gesprekken met deelnemers, is ons duidelijk geworden dat er meerdere ploegen zijn die het niet zo nauw hebben genomen met het opstellen van spelers die niet bij het bedrijf op de loonlijst staan, of geen partner zijn van een personeelslid. Het is een bekend gegeven dat ieder jaar weer de kop opsteekt. Als organisatie treden we op als we formele klachten krijgen. Maar niemand wil natuurlijk gaan klagen.
We hebben ons deze kritiek wel aangetrokken en hebben inmiddels ook zelf moeten constateren dat er meerdere ploegen zijn die op de diverse avonden niet zo ‘krek’ hebben gekeken. Het wordt ook ieder jaar erger. We weten ook dat er bedrijven zijn die dit jaar geen team hebben aangemeld, omdat ze niet aan die regels voor de samenstelling van een team konden voldoen. Dan is het natuurlijk extra wrang dat andere ploegen wel meedoen en het niet zo nauw nemen…
De organisatie heeft hier gisteravond over gesproken wat we hiermee moeten. Omdat de prijzen zijn uitgereikt en het toernooi is afgelopen willen we geen namen noemen, want we kunnen niet alle teams controleren. Want als je de een straft, moet je de ander ook straffen. Maar heeft die het dan wel volgens de regels gedaan? Het heeft achteraf ook weinig zin meer.
Daarom geven we nu dit symbolische signaal af, dat we de complete uitslag schrappen. Voor volgend jaar hebben we al wat gedachten over een aanpassing van de regels en een werkbare manier om dat ook te kunnen controleren. En dat gaan we dan ook doen!
Het sporttoernooi is ooit bedacht als activiteit voor het personeel van onze leden. Het sporttoernooi is een personeelsfeestje. Daarom hadden we ooit een sportiviteitsklassement waarmee je extra punten kon verdienen. Het winnen was niet het belangrijkste. We willen terug naar de basis, dat het sporttoernooi een personeelsfeest moet zijn, en leuk als je wint! Hoe? Daar hebben we nog even de tijd voor.
Wordt vervolgd in 2018!
Tips en suggesties zijn nog steeds welkom.
Met vriendelijke groeten,
Activiteitencommissie BKU