Brouwers Mannenmode heeft laten zien crisisbestendig te zijn. Een traditioneel detailhandelsbedrijf dat tegen weer en wind in het hoofd op een knappe manier boven water weet te houden, terwijl om ons heen het ene winkelbedrijf na het andere de deuren moet sluiten.
De opkomst van webwinkels vergt een andere benadering van de markt. Persoonlijke betrokkenheid, kwaliteit, kennis van zaken, aandacht voor de klant, sfeer op de winkelvloer, social media, creatieve PR. Het zijn zo wat vereisten om als middenstander anno 2020 het hoofd boven water te houden als je het niet van een webshop moet hebben. Tijden zijn veranderd en daarmee het ondernemen als middenstander ook.
Ondanks al die ontwikkelingen is Brouwers Mannenmode een begrip op Urk. Al vele jaren. Heel veel jaren. De naam van de winkel is niet hoe die in de Urker volksmond wordt gebezigd. Maar dat zijn we op Urk wel gewend, want we gaan nog steeds naar de Gaper, Lub van de 15, Klaas de Boer, Sport 2000 en de C1000…
Brouwers Mannenmode heeft dus een enorme staat van dienst. Het bedrijf bestaat dit jaar 100 jaar en inmiddels staat de vierde generatie op de winkelvloer. Dan kun je als jury van de middenstander van het jaar niemand anders kiezen: Brouwers Mannenmode.