Bas Romkes begon in 2012 als middenstander. Hij was visserman en toe aan een nieuwe uitdaging. Hij wilde wat anders gaan doen en samen met zijn vrouw Cobie nam hij Visser Schoenen over die er na 40 jaar mee wilden stoppen. Ze kregen eerst nog ondersteuning van de familie Visser, maar stonden al snel op eigen benen. Ze trokken hun eigen plan.
De winkel werd eerst gehuurd, maar afgelopen jaar werd het pand overgenomen. Daarmee hebben Bas en Cobie laten zien lef te hebben, en visie. Want waar het voor de reguliere middenstander steeds moeilijker wordt om op te boksen tegen de grote internetwinkels, moet je wel heel sterk in je schoenen staan om zo’n stap te zetten. Persoonlijke aandacht is waar het in de traditionele winkels om draait, en uitstraling. Je welkom en gewaardeerd voelen als klant.
De winkel werd flink onder handen genomen en kreeg een heel fris, strak en modern uiterlijk, terwijl de ondernemer in zijn assortiment door de jaren heen ook een persoonlijke stijl had ontwikkeld. Voeg daarbij de nieuwe naam en vernieuwde huisstijl, wat het plaatje compleet maakt.
Het ondernemerschap van deze middenstander is daarom een mooi voorbeeld voor de totale middenstand op Urk. Want het is echt niet alleen maar internetwinkels wat de klok slaat.
BKU – Middenstander van het Jaar from Alpha Producties on Vimeo.